31 december 2023 23:00

Wat gebeurde er in 2023

• Met de Florijn Winterloop op 7 januari deden alle jeugdteams mee op de 1, 3 en 5 kilometer

• Op 15 april ging er weer een bus vol korfballers naar de korfbalfinale in Ahoy

• De vereniging kreeg weer een paar nieuwe shirtsponsors: De Schildkamp BV (B1) en Cervo Holding BV (A1) en de (hoofd)sponsoren perslucht Wilda BV en Brouwer verlengden hun contract

• Op 23 april vond de heropening plaats van de verbouwde kantine

• Op 8 mei overleed ere-lid mw. Riet Grootendorst. Zij was jarenlang secretaresse van de vereniging en deed nog een heleboel ander vrijwilligerswerk

• Het schoolkorfbaltoernooi op 24 mei had veel deelnemers. Aan de spelletjes en wedstrijden werd onder prachtige weersomstandigheden met veel enthousiasme deelgenomen door de schooljeugd.

• Zowel het 1e als het 2e werden kampioen op het veld.

• Aan het eind van het seizoen werd afscheid genomen van de trainers Iwan Hazendonk en Wessel Hengeveld. Voor het nieuwe seizoen kwamen Erwin van Zoeren, Rik Brouwer, Steven Brink en Jan van Essen voor de selectie staan.

• In juni vond op het Henschotermeer het jaarlijkse beach-korfbaltoernooi onder tropische omstandigheden plaats. Maar liefst 53 teams en ruim 400 enthousiaste spelers deden mee.

• Er waren 16 cursisten die eind juni hun KT2 diploma in ontvangst mochten nemen

• Het jeugdkamp wat dit jaar weer plaats vond, had als thema Circus

• Op 30 september werd er in de Weistaar weer een veilingavond georganiseerd door korfbal-, voetbal en tennisvereniging.E r was muziek, een illusionist en Antje Monteiro verzorgde een ABBA-show. Tussendoor was de veiling waarvoor door vele sponsors prachtige items ter beschikking waren gesteld. De uiteindelijke opbrengst bedroeg ruim 62.000 euro.

• Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 23 oktober werd Cora van Piggelen benoemd tot Lid van Verdienste en Harm van Piggelen werd Ere-lid. Zij ontvingen de titels voor hun jarenlange inzaet en onvermoeibare toewijding aan de club.

• Het apekooien op 27 december was weer een groot succes. Heel veel schoolkinderen kwamen naar de Camp voor een uurtje rennen, springen, slingeren en spelen.