31 december 2022 23:00

Wat gebeurde er in 2022

• op 31 januari overleed erelid Wout van Piggelen. Hij heeft veel voor de vereniging betekend als speler, trainer, coach en sponsor.

• in februari werd bekend gemaakt dat Erwin van Zoeren, al eerder succesvol hoofdcoach van de club, bij de huidige hoofdtrainers Wessel en Iwan zal aansluiten. Dit sterke driemanschap wil de hoge ambities met de brede, jonge en getalenteerde selectie waar gaan maken.

• Op 12 april bestond de vereniging precies 60 jaar. Dit werd gevierd in de Camp met een jubileum korfbalquiz. De Jubileumcommissie bestond uit Anneloes, Harm, Angela, Pim, Sabine en Sacha.

• Woudenberg 1 moest in de zaal 2 promotiewedstrijden spelen tegen Vriendenschaar uit Bodegraven. De eerste werd met 6 punten verschil gewonnen, de tweede met 1 punt verschil verloren. Omdat de doelpunten bij elkaar opgeteld werden promoveerde het vlaggeschip naar de 1e klasse!

• De C1 won de beide promotiewedstrijden en promoveerde naar de Hoofdklasse!

• Onder prachtige weersomstandigheden werd op 18 mei weer een schoolkorfbaltoernooi gespeeld.

• Op 21 mei floot scheidsrechter Wiljo Klein Wolterink zijn laatste officiele wedstrijd voor de vereniging. Hij had er 38 jaar fluiten op zitten.

• Hemelvaartsdag 26 mei kon men zich uitleven tijdens het familie/vrienden-toernooi.

• Op 18 juni waren de laatste kompetitiewedstrijden en werd het seizoen afgesloten met een BBQ. Ook werd afscheid genomen van een aantal selectiespelers die volgend jaar in een lager team gaan spelen.

• Op 25 juni vond op het Henschotermeer het 6e beachkorfbaltoernooi plaats. Er deden 61 ploegen aan mee en er werden 189 wedstrijden gespeeld. Een record!

• Jarik Vos, Jasper van Dijk, Niels van Deventer en Herbert v.d. Belt behaalden hun diploma als KNKV-scheidsrechter.

• Van 1-3 juli was het feest in Lunteren waar het jeugdkorfbalkamp plaats vond. Het thema van dit jaar was het Wilde Westen.

• Van 29 augustus tot 3 september was de jubileumweek. KV Woudenberg bestond 60 Jaar. De opening bestond uit een eendjesrace in de Grift en daarna een gezellige avond met genodigden. Verder die week onder meer een clinic en een ladderkompetitie duo schieten. De week werd afgesloten met een feestdag met sport en spel voor de jeugd, oefenwedstrijden, een spannende wedstrijd met 2 all-star teams, foodtrucks en een feestavond met live-muziek.

• Met de Grote Clubactie werd € 2199,= opgehaald. Door 53 jeugdleden werden 938 loten verkocht! De D1 was als team winnaar met 239 loten.