Veilingavond in de Weistaar groot succes!

2 oktober 2023 12:45

Ronald Treep

Afgelopen zaterdagavond ontvingen de voetbal-, korfbal-, en tennis- en padelvereniging ‘t Schilt ruim 180 gasten in de Weistaar voor een avond vol entertainment en een veiling.

De ontvangst van de gasten gebeurde door de enthousiaste dames van de selectie van de korfbal. Zij  begeleidde iedereen naar de juiste tafel en zorgde vervolgens de hele avond voor de bediening en de verkoop van loten. Nadat iedereen binnen was opende Pim Van Buren de avond.

Het eerste muzikale optreden was Mr. Saxo Pierre samen met DJ Albert. Hierna stond het eerste deel van de veiling op het programma. Prachtige items waren ter beschikking gesteld door diverse sponsoren. Reinier Klein van Bloemin besloot ter plekke wegens grote belangstelling nog een extra dag tuinonderhoud met twee hoveniers ter beschikking te stellen.

Na de eerste ronde veiling was het de beurt aan illusionist Andrew Melia om het publiek te verbazen met zijn kunsten. Diverse toeschouwers werden op het podium gehaald en één van de gasten is nog steeds aan het zoeken naar zijn weggetoverde horloge.

De stemming begon er inmiddels steeds beter in te zitten en dat kwam de opbrengst van het tweede deel van de veiling zeker ten goede. Veilingmeester Nielson deed er alles aan om de opbrengst op humorvolle wijze zo hoog mogelijk te maken.

Antje Monteiro was vervolgens aan de beurt om met haar “ABBA show” de zaal helemaal op zijn kop te zetten. Nadat Antje weer was vertrokken konden de winnende lootjes worden getrokken en was het aan Pim van Buren om de cheque met de totaalopbrengst aan de drie voorzitters te overhandigen.

Onder luid applaus en met het nodige vuurwerk werd de cheque met het fantastische bedrag van eur. 62.160,--  aan het publiek getoond.

DJ Albert zorgde voor het slot van de avond waar nog veel over na gesproken zal worden.

Al met al een geweldige avond en een bijzondere samenwerking tussen drie sportverenigingen. Dit resultaat was niet mogelijk geweest zonder de royale bijdrages van onderstaande sponsoren. Wij willen alle vrijwilligers, gasten, sponsoren en uiteraard de bieders op een veilingkavel bedanken voor hun aanwezigheid. En tot slot willen we De Weistaar bedanken dat we weer meer dan welkom waren op hun geweldige locatie.

Harm van Piggelen, Edwin Berentsen, Mayke van Piggelen, Pim van Buren en Jorg Schuckmann

goud_sp.jpg

zilver_sp.jpg