Weer dubbele winst voor KV Woudenberg

18 september 2023 11:30

Ronald Treep

Op een zonovergoten zaterdagmiddag werden door KV Woudenberg de eerste thuiswedstrijden gespeeld in het nieuwe seizoen. Na de dubbele winst van zowel het eerste als het tweede team vorige week bij hun uitwedstrijden, was het best spannend of dit ook deze keer volgehouden kon worden. De ambitie was dus hoog en het publiek was weer in groten getale aanwezig.

Na vroeg in de middag een mooie winst van Woudenberg 2 dat met 20-15 afgetekend won van Nova uit de Bilt, was het de beurt aan het eerste team dat tegen ACKC uit Almkerk moest aantreden. Een vrij onbekende ploeg dus alles was mogelijk.

Woudenberg had letterlijk een droomstart en zorgde in een kleine 10 minuten voor een 5-0 voorsprong. Jasper van Dijk scoorde van afstand in deze eerste helft maar liefst 6 doelpunten. Maar er werd ook uitstekend verdedigd. En met een aantal slimme passes vanaf de lijn werd menig mooie actie omgezet in een doelpunt. Er lukte Woudenberg veel en de rust werd ingegaan met de stand 14-7.

Na de rust deed ACKC een poging om terug in de wedstrijd te komen. Erg serieus bleek deze poging niet en Woudenberg behield de focus. Het ijzersterke afvangwerk onder de korf door Herbert van den Belt wierp zijn vruchten af. Woudenberg kon vrijuit blijven schieten en scoren en vooral de dames waren hier in deze fase van de wedstrijd het succesvolst in. Maaike Timmerman scoorde maar liefst 3 keer met een doorloopbal en een afstandsschot. De eindstand met 28-16 kan zaalwaardig genoemd worden, oftewel er vielen erg veel doelpunten wat normaal gesproken alleen in de zaal voorkomt.

Volgende week volgt wederom thuis de wedstrijd tegen Animo. Deze ploeg staat samen met Woudenberg bovenaan in deze overgangsklasse. Ook zij hebben inmiddels 2 wedstrijden gewonnen. Woudenberg wacht een heuse uitdaging op zaterdag 30 september om half 4 op Sportpark de Grift.

Foto's van deze wedstrijd zijn te bekijken in de galerij
Bron: Sylvia van Waveren