Wat doet KV Woudenberg om te voldoen aan de nieuwe privacywetgeving (AVG)?

4 mei 2018 16:00

Harry

Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe privacy wet in werking. In deze Europese Privacy Verordening (ook wel de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)) wordt een aantal privacy aspecten geregeld waaraan ook onze vereniging zich heeft te houden. Bij niet naleving van de AVG riskeert de vereniging een forse boete. Los van deze boete nemen wij privacy van onze leden serieus en we lichten jullie graag in hoever we hiermee zijn.

Anneloes Bijkerk, Mark van de Peut en ik zijn hier volop mee bezig, ondersteund in deze door de KNKV die hiervoor een stappenplan heeft ontwikkeld. We zullen zorgdragen dat wij tijdig aan deze nieuwe Europese verordening zullen voldoen. Wij zijn begonnen met het aanvragen van een AVG-verklaring en die hebben we inmiddels binnen. Het is een verklaring waarin we zelf verklaren welke inspanningen we hebben gepleegd en zullen gaan plegen om aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming te voldoen.

Dit document is een ‘work-in-progress’ document en wordt geleidelijk steeds meer ingevuld.Bij de te nemen stappen zijn we begonnen bij de ledenadministratie en we leggen in kaart waar verder nog binnen de vereniging ledeninformatie wordt gebruikt. Om de privacy te waarborgen zal de vereniging een aantal maatregelen moeten treffen. We komen vanzelf bij jullie langs als we daarover meer weten en we hopen op jullie medewerking!

Als vereniging proberen wij er alles aan te doen de privacy van onze leden te waarborgen. Indien er toch onverhoopt in strijd met de verordening is gehandeld of als er vragen zijn rondom de behandeling van uw gegevens, is er de mogelijkheid via [email protected] melding te maken of vragen te stellen.

Anneloes, Mark, Sylvia

Bron: Bestuur